Sid Meier's Civilization: A Társasjáték társasjáték

17 270 Ft

Cikkszám: 9781589949362 Kategóriák: ,

Leírás

A Civilizáció a népszerű PC-s stratégiai játék remekül sikerült táblás változata. A játékosok a hat teljesen különböző nép egyikét irányítva próbálják meg egyengetni civilizációjuk sorsát a számtalan lehetséges út egyikén. Lehet fejleszteni a technológiát, lehet támogatni a kultúrát, vagy véres harcok során legyőzni ellenfeleinket, esetleg mindegyiküknél gazdagabbá válva nyerni meg a játékot… ezek a lehetséges utak állnak a játékosok előtt a győzelem felé. Ismertető videó (magyar felirattal): A Civilization társasjáték a húsz évvel ezelőtti PC-s játék (és annak folytatásai) alapján készült táblás átirat. Igaz, már a számítógépes változat sem nélkülözött minden előzményt, hiszen nagyon sok ötletet az 1980-ban megjelent Civilization társasjátékból merített. A most megjelent változat természetesen már megfelel a kor minden elvárásának, és az utóbbi időszak trendjeit sikeresen építi magába. A játékosok a hat nép és vezető (Oroszország és Katalin, Egyiptom és Kleopátra, Róma és Julius Caesar, Németország és Bismarck, Amerika és Lincoln, valamint Kína és Wu Zetian) közül választhatnak induláskor, és ezek mindegyike többé-kevésbé tematikusan is indokolható tulajdonságokkal bír. Így például Rómában köztársaság, Oroszországban pedig kommunizmus uralkodik a többi nép despotizmusával szemben. Kína fővárosa már a játék elején fallal van körülvéve, az amerikaiak pedig egy nagy emberrel, vezetővel támogathatják fővárosukat. Ezek csak töredékei a már a játék kezdetén fennálló különbségeknek, de jól példázzák a játék aszimmetriáját. Miután a játékosok kiválasztották, melyik civilizációt szeretnék győzelemre vezetni, megkapják a hozzá tartozó térképtáblát, ahova felépíthetik fővárosukat. Ezeken a kis részeken kívül a többi terület egyelőre felfedezetlen marad. Egy város elhelyezkedése, ahogy a való életben, úgy itt is meghatározza a lehetőségeket. A környezeti adottságokból adódik, hogy egy város inkább kereskedelmileg erős, vagy a termelés az, amiben élen jár, esetleg egyensúlyt igyekszik fenntartani e kettő között. A térképlapok lerakása csak a játék előkészületeinek egy részét jelentik. Csak ízelítőül: mindenki kap 8 figurát, 3 városjelzőt, 4 haditechnika-jelzőt, egy segédletet, valamint egy kis pakli kormánylapkát. Ezen kívül ki kell még alakítani (egy külön táblán) egy közös piacot, ahonnan a játékosok katonai egységeket és épületeket, valamint a világ csodáit szerezhetik majd meg. Amint minden kellék készen áll (ez hozzávetőleg 15 percet vesz igénybe), kezdődhet a játék. A játék körökre oszlik, és minden kör több fázisból áll. Az első fázis az ún. Kör kezdete, ilyenkor leginkább technikai jellegű dolgok történnek (pl. a kezdőjátékos személyének változtatása). Államformát is ilyenkor lehet váltani, valamint egyes kártyák vagy csodák hatásai jöhetnek létre ilyenkor. A második fázis a Kereskedelem. Ilyenkor minden játékos begyűjti a városai által termelt kereskedelmi pontokat, valamint egymás között is üzletelhetnek, sőt akár ígéretekkel is fizethetnek. A harmadik fázis a Városigazgatás. Ekkor minden városnak egy akciója lehet (épület vagy katonai egység termelése, kultúra és művészetek fejlesztése, vagy erőforrások begyűjtése). A negyedik fázis a mozgás, ahol harci egységeinkkel illetve felfedezőinkkel léphetünk a táblán. Kezdetben minden egység kettőt léphet csak, de természetesen ez is fejleszthető a különböző technológiákkal (pl. Hajózás). Ilyenkor lehet harcolni, és békés (vagy kevésbé békés) falvakból erőforrásokat szerezni akár erővel is. Az ötödik fázis a Fejlesztés, ahol a játékosok a kereskedelemmel szerzett pontokból új technológiákat tanulhatnak. A technológiák piramis-szerűen épülnek egymásra, tehát a legalapvetőbb, első szintű tudományokból kettővel kell egy játékosnak rendelkeznie ahhoz, hogy egy fejlettebb, második szintűt kijátszhasson. A játék ezekből az egyszerű fázisokból épül fel, bár a rengeteg apróbb szabály és kivétel miatt nem ajánlott nekivágni a szabálykönyv alapos tanulmányozása nélkül. A játék vége jó néhány ilyen kör után szokott bekövetkezni, és többféle feltétel teljesülése is kiválthatja. Az egyik lehetőség a kulturális győzelem. Ehhez az kell, hogy a játékos a játék során annyiszor áldozzon városaival a kultúra oltárán, hogy az összegyűjtött pontokból végül a kultúra-sáv végére elérjen. Ez talán a legnehezebb, legritkábban bekövetkező útja a győzelemnek, de ez is kivitelezhető. A második lehetőség a technológiai győzelem. Ehhez az ötödik szintig kell építeni a technológiai piramist, és ezzel ki kell fejleszteni az űrrepülést. Ez a játékostól leginkább azt követeli meg, hogy a kereskedelemre koncentráljon a játék során, ilyen épületekkel, csodákkal, vezetőkkel támogassa birodalmát, és eszerint alapítsa új városait. A Harmadik lehetőség a gazdasági győzelem. Ehhez 15 gazdasági pontot kell összegyűjteni, és ez kívánja a legsokrétűbb játékot, hiszen ezek a pontok a térkép bizonyos pontjaiból, vezetőkből, csodákból és technológiákból egyaránt adódhatnak. A negyedik lehetőség a katonai győzelem, ehhez annyi kell csak, hogy leromboljuk egyik ellenfelünk fővárosát. Persze ez sem egyszerű, sok és erős egység, valamint fejlett technológia kell általában hozzá. A játék (gyakorlott játékosokkal is) legalább háromórányi időt vesz igénybe, de megéri a ráfordított időt.A Sid Meiers Civilization: A Társasjáték egy fantasztikus játékélményt nyújt mindenki számára, aki szereti a stratégiai játékokat. A játék adaptációja a népszerű Sid Meier számítógépes játék klasszikusának, és a társasjáték verziója igazán hűen tükrözi az eredeti játék élményét. Játékosok száma szerint hat különböző népet irányíthatsz, és célod az, hogy civilizációd sorsát megfelelően alakítsd. A játékmenet változatos, az egyik pillanatban városokat építesz, a következőben hadsereget bocsátasz ki, hogy megvédje azt. A szabályok aprólékosan kidolgozottak, és a játék végigvezet a civilizáció történetén, az őskortól egészen a modern korig. Az egyetlen dolog, amitől eltér a PC-s játéktól, az az, hogy itt az embereknek kell az asztalnál ülni, és eldönteniük, melyik úton akarnak végigmenni. A játékot bárki játszhatja, akár kezdőként, akár tapasztaltabb játékosként. Az ajánlott életkor 14 év felett van, de a játékmenet miatt még fiatalabbak is játszhatnak, ha vannak az asztalnál idősebb segítők. A játék időtartama meglehetősen hosszú, általában 2-3 órát vesz igénybe, de ez az idő eltérhet a játékosok számától és a játékstílustól függően. A Sid Meiers Civilization: A Társasjáték számos díjat nyert, beleértve az Origins Awardot a legjobb társasjáték kategóriában. Ha szeretnél egy izgalmas, változatos és hosszú játékélményt, akkor ez a játék neked való. Vásárold meg most a Sid Meiers Civilization: A Társasjátékot, és élvezd az ókori civilizációk világát, miközben stratégiai érzékedet fejleszted!

Gyakori kérdések

Ár a Sid Meier's Civilization: A Társasjáték társasjáték lhaj 17270 Ft. Játékkatalógusunk az egyik legjobb árat találta Önnek.

Melyik kategóriában találja a terméket és milyen alternatívái vannak?

Nezařazené - Hasonló termékek: Fesztáv: Ázsia, Tekergő Medvék – Smart Games, Superstar – bambusz puzzle ördöglakat, Kingdomino: Kezdetek társasjáték

Társasjátékok - Hasonló termékek: Catan Lovagok & Városok 5/6 kieg. Társasjáték, Farkasok társasjáték, Napraforgók völgye társasjáték, Irány a vadon! – Észak-Amerika társasjáték