Katamino logikai játék

11 510 Ft

Cikkszám: 3421271302018 Kategória:
Mark: Gigamic

Leírás

Több ezer építőjáték egy dobozban! A fejtörőket kínáló, de egymás ellen is játszható logikai játékban a fő cél meghatározott színes pentaminókkal (öt kockából összeálló elemekkel) kitölteni egy adott teret. A Katamino segít a gyerekeknek megérteni a geometria alapelveit, de a felnőtteknek is kínál kihívást. Számos nemzetközi díj birtokosa, világszerte tucatszám vásárolják az iskolák. Legyél Te a Katamino nyertese! A JÁTÉK ELEMEI 12 pentaminó*, 5 kis piros kocka, 2 kis barna hasáb, 1 kis barna kocka, 1 játéktábla, 1 határoló hasáb a játéktér szélének kijelöléséhez, 1 eredeti szabálykönyv, benne: 6 táblázat a SLAM-ekhez, 2 és 3 dimenziós minták, 1 négyzetrácsos tábla a kétszemélyes játékhoz. A JÁTÉKBAN HASZNÁLATOS ELNEVEZÉSEK *Pentaminó: Hasonlít a dominóhoz, csak nem két, hanem öt összefüggő négyzetből áll, amelyek sokféle formát felvehetnek, de mindig 5 kockányi területet foglalnak el. A játékban 12 különböző formájú pentaminó található. PENTA: Pentaminókból álló, teljesen kitöltött téglalap-alakzat, amelynek mérete a játéktáblán a határoló hasáb mozgatásával változtatható. Nagyon fontos! A pentaminók tetszőleges irányban forgathatók és letehetők. Kivétel az 1-es pentaminó, amelyet vízszintesen kell lerakni. JÁTÉKSZABÁLY AZ EGYSZEMÉLYES JÁTÉKHOZ A. NAGYON EGYSZERŰ JÁTÉK Nagyon kicsiknek (3 éves kortól) A 12 pentaminó és a kisebb elemek segítségével próbáld teljesen kitölteni a határoló hasábig tartó területet a játéktáblán. A terület nagyságát a határoló hasáb mozgatásával változtathatjuk. Például: 1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 9-es és 10-es mezők közé. 2) Tegyél a területre annyi pentaminót, amennyit csak bírsz. 3) A hiányzó kockákat töltsd ki a kisebb elemekkel. B. EGYSZERŰ JÁTÉK Kicsiknek (4 éves kortól) Döntsd el, hogy a 12 pentaminó mellé az 5 kis piros kockát vagy a 3 kis barna elemet akarod-e használni, és próbáld meg teljesen kitölteni a határoló hasábig tartó területet a játéktáblán. Például:1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 10-es és 11-es mezők közé. 2) Tegyél a területre annyi pentaminót, amennyit csak bírsz. 3) A hiányzó kockákat töltsd ki a választásod szerint barna vagy piros kis elemekkel. C. KÖZEPESEN NEHÉZ JÁTÉK Kicsit nagyobbaknak (5 éves kortól) Csak a 12 pentaminót használhatod, a kisebb elemeket nem. Próbálj kirakni annyi 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 és 12 egységnyi szélességű PENTÁT, amennyit csak tudsz. Például: 1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 4-es és 5-ös mezők közé. Válassz 4 pentaminót, amellyel teljesen ki tudod tölteni a területet. Próbáld meg a területet minél többféle különböző pentaminónégyessel kitölteni. 2) Ha végeztél, tedd a határoló hasábot eggyel kijjebb, az 5-ös és 6-os mezők közé, rakj ki 5-ös PENTÁKAT, és így tovább. Minél nagyobb a PENTA, annál nehezebb lesz kirakni. D. NAGYON NEHÉZ JÁTÉK Nagyobbaknak (6 éves kortól) Teljesítsd a â?KIS SLAMâ?-et: rakd ki a szabálykönyv 4. oldalon található táblázatban szereplő 42 PENTÁT. Tedd a határoló hasábot a táblára függőlegesen (állítva) a 3-as és 4-es számok közé, így kijelölve egy 3×5-ös méretű területet az első PENTA kirakásához. A táblázatban látható, hogy a kirakáshoz melyik 3 pentaminó szükséges. Az â?Aâ? sor 3-as oszlopával kezdve ezek a következők: 2, 3, 10. Már nincs más dolgod, mint kirakni a 3-as PENTÁT az adott pentaminókból. Ha sikerült, helyezd a határoló hasábot egy oszloppal arrébb (a 4-es és a 5-ös számok közé), így már egy 4×5-ös méretű, 4-es PENTÁT kell kiraknod. Az eddigi pentaminóid (a 2-es, 3-as és 10-es) mellé vedd magadhoz még a táblázat â?Aâ? sora és 4-es oszlopa által mutatott számú pentaminót (ez a 6-os lesz). Látni fogod, hogy mindig teljesen újra kell kezdened a kirakást nem lehet egyszerűen csak kibővíteni az előzőleg felépített pentát. Ha ezzel is kész vagy, ismét lépj jobbra a táblázat â?Aâ? sorában. Egyesével növeld a PENTA méretét, és rakd ki mindegyiket, egészen a 8-asig. Ha végeztél az â?Aâ? sorral, azaz kiraktad a teljes â?Aâ? szettet, vár még rád további 6 szett (a â?Bâ?-től â?Gâ? sorig). Ha végigmentél a táblázaton, és mind a 42 PENTÁT sikerült kiraknod, teljesítetted a KIS SLAM-et, gratulálunk! E. SZUPERNEHÉZ JÁTÉK Még nagyobbaknak (8 éves kortól) Teljesítsd a SLAM-et: az előző pontban leírt módszerrel rakd ki az 56. oldalon található táblázat 118 PENTÁJÁT. F. HIPERSZUPER-NEHÉZ JÁTÉK Kis zseniknek és felnőtteknek A D. pontban leírtak szerint teljesítsd a következőket: A 96 PENTÁBÓL álló GRAND SLAM-et (7. oldal) A 84 PENTÁBÓL álló SUPER SLAM-et (8. oldal) A 160 PENTÁBÓL álló THE CHALLENGE-et (9. oldal) Ha mindezekkel végeztél, akkor találtál 500 PENTÁT a lehetséges 36057 kombinációból. TOVÁBBI JÁTÉKLEHETŐSÉGEK Rakd ki a 1113. oldalon látható alakzatokat. Találj ki további formákat, geometriai alakzatokat, állatokat stb. A KATAMINO építőjátékként is használható. Építsd meg a 10. oldalon látható 3 dimenziós alakzatokat, majd találj ki újakat. Egyedül vagy ellenféllel játszva próbálj minél több pentaminót egymás tetejére helyezni anélkül, hogy az építmény összeomlana. JÁTÉKSZABÁLY A KÉTSZEMÉLYES JÁTÉKHOZ GYORS JÁTÉK Az 1-es és 12-es pentaminót tegyük félre, ezek nem játszanak. Az egyik játékosé lesz az egyik kis barna hasáb, a barna kocka és 2 piros kocka, a másik játékosé a másik kis barna hasáb és 3 piros kocka. A játékosok a 10 pentaminóból felváltva választanak maguknak egyet-egyet, amíg mindkettejüknek 5 pentaminója nem lesz. A határoló hasábot tegyük a 6-os és 7-es mezők közé, két egyenlő részre osztva ezzel a játéktáblát. A játékosok egyszerre nekilátnak, hogy a tábla feléjük eső oldalát kitöltsék a saját építőelemeikkel. Akinek ez először sikerül, az a győztes. STRATÉGIAI JÁTÉK Ehhez a játékhoz a 12 pentaminóra és a négyzetrácsos táblára lesz szükségünk (amely a szabálykönyv hátlapján található). A pentaminókat az asztalra tesszük. Kisorsoljuk a kezdőjátékost, aki ezekből bármelyiket lehelyezheti, majd az ellenfele választ egyet, leteszi, és így tovább. A játék győztese az a játékos, aki utoljára tudott pentaminót a táblára tenni. JÁTÉKVARIÁNS A játékosok előre kiválaszthatják saját, 6 pentaminóból álló szettjüket még a játék megkezdése előtt. Vagy egyesével, felváltva kiválasztják a maguk 6-6 darabját, vagy az egyik játékos lesz a páratlan, ellenfele pedig a páros számozású elemekkel (ehhez lásd az elemszámozást a szabályfüzetben). A játék egyéb szabályai nem változnak. Kiemelten fejlesztett készségek: ? logika ? kombináció ? taktikaA Gigamic Katamino társasjáték valódi élményt nyújt azoknak, akik szeretik a logikai fejtörőket, geometria alapelveit pedig könnyedén szeretnék elsajátítani. A játék 12 különböző formájú pentaminóval rendelkezik, amelyekből számos építőjáték készíthető. A játék segít a gyerekeknek megérteni a geometria alapelveit, de a felnőtteknek is kínál kihívást. A játékot több nemzetközi díjjal is elismerték, világszerte tucatszám vásárolják az iskolák. A játékban lehet játszani egyszemélyes játékot, két ember közötti csatát, vagy akár kirakni a tábla felépítéséhez szükséges formákat a pentaminóból. A játék ajánlott életkor 3 éves kortól, de a rajongók korosztálya változatos: a fiatalabb korosztály számára kihívás lehet a játék, míg a felnőttek számára remek kikapcsolódást jelenthet. A játékidő az életkor és a játékmód függvényében változik, de általában 10-15 perc. A játéklehetőségek széles skáláját kínálja, így biztosan nem fogunk unatkozni. A játék lehetőséget ad arra, hogy fejlesszük a kombinációs, taktikai és logikai készségeinket. A Gigamic Katamino társasjáték garantáltan izgalmas időtöltést nyújt az egész családnak. Ha szeretnél valami újat és kihívást jelentő játékot, akkor a Katamino a tökéletes választás. Az egyszerű játékszabályokkal és a változatos játéklehetőségekkel biztosan nem fogsz csalódni. A játék segítségével fejlesztheted a gondolkodásmódodat, és garantáltan izgalmas időtöltést kínál a barátaiddal és a családoddal együtt. Próbáld ki a Gigamic Katamino társasjátékot, és készülj fel az izgalmas fejtörőkkel teli játékra!

Gyakori kérdések

Ár a Katamino logikai játék lhaj 11510 Ft. Játékkatalógusunk az egyik legjobb árat találta Önnek.

Melyik kategóriában találja a terméket és milyen alternatívái vannak?

Logikai játékok - Hasonló termékek: Dzsungelrejtő Jungle – Hide & Seek – Smart Games, Titkok Temploma – Smart Games logikai játék, Bunny Boo – Smart Games logikai játék, Flex Puzzler logikai játék